Orzechy prosto z drzew do wzbogacenia diety

Orzechy to rodzaj owoców rosnących na drzewach. Posiadają twardą skorupę, która chroni jadalną część orzecha przed zwierzętami i owadami. Najczęściej spotykane rodzaje orzechów to żołędzie, migdały, orzechy laskowe, pekany, pistacje i orzechy włoskie.

Jakie właściwości mają orzechy – w większości przypadków?

Wszystkie orzechy zawierają białko, a wiele z nich zawiera również witaminy i minerały, takie jak wapń, magnez, fosfor, potas, witaminę E i cynk. Zawartość składników odżywczych w orzechach sprawia, że są one zdrową przekąską dla osób, które chcą dodać do swojej diety więcej białka lub błonnika.

Orzechy zawierają również stosunkowo mało cukru w porównaniu z innymi przekąskami, takimi jak słodycze czy ciastka. Są jednak bogate w tłuszcz, więc należy je spożywać z umiarem ze względu na kaloryczność. Osoby z alergią na niektóre rodzaje orzechów (np. orzeszki ziemne) powinny unikać wszystkich rodzajów orzechów.

Orzechy dla organizmu człowieka są prawie tak cenne jak złoto dla finansów, jak wynika z badań

Orzechy są dobrym źródłem zdrowych tłuszczów, błonnika i białka. Zawierają witaminy, minerały i przeciwutleniacze, które pomagają zachować zdrowie. Spożywanie garści orzechów każdego dnia wiąże się z niższym wskaźnikiem zachorowalności na choroby serca, raka i inne choroby przewlekłe. Ponadto orzechy mogą pomóc w utracie lub utrzymaniu prawidłowej wagi, ponieważ sprawiają, że dłużej czujemy się syci.

Orzechy są ważnym źródłem pożywienia zarówno dla ludzi, jak i zwierząt. Mogą być spożywane w całości, pieczone lub mielone na mączkę. Orzechy są dobrym źródłem:

– białka,
– błonnika,
– niezbędnych tłuszczów (omega-3),
– witamin (takich jak witamina E),
– minerałów (takich jak magnez),
– przeciwutleniaczy,
– związków fitochemicznych.

Badania sugerują, że spożywanie orzechów może pomóc w zmniejszeniu ryzyka chorób serca, raka, udaru, choroby Alzheimera, zespołu metabolicznego cukrzycy.

Można je dodawać do słodkich lub pikantnych dań, a także spożywać jako samodzielną przekąskę. Bez względu na to, czy szukasz zdrowej przekąski, czy chcesz dodać dodatkowy smak i chrupkość do kolejnego posiłku, rozważ włączenie pysznych orzechów do swojej diety.